![](/media/lib/91/n-gatesces2008_01_print-3ed88c02f7fc35f200816614a02222c1.jpg)
Ostatnie CES Microsoftu
22 grudnia 2011, 11:45Microsoft ogłosił, że styczniowe targi CES 2012 (Consumer Electronic Show) będą ostatnimi, na których firma będzie obecna. Po raz ostatni też na otwarciu targów wystąpi prezes Microsoftu.
![](/media/lib/90/n-znajomi-02b9dca23e85b2fc29ae756bae35417d.jpg)
Miłość z profilu
15 grudnia 2011, 10:50Ludzie zidentyfikują się z marką prezentowaną w powiązaniu z ich profilem na Facebooku czy innym portalu społecznościowym. Dotyczy to zwłaszcza jednostek z wysoką samooceną. Ta sama reklama widziana u obcej osoby nie będzie już miała takiego wpływu (Journal of Consumer Research).
![](/media/lib/89/n-prezent-56aaaa700b7a127f173314f443640cf5.jpg)
Przy prezentach mniej znaczy więcej
13 grudnia 2011, 09:11Obdarowując kogoś, lepiej nie łączyć dużego prezentu z małym, bo obniża to postrzeganą ogólną wartość podarku - twierdzi Kimberlee Weaver z Virginia Tech (Journal of Consumer Research).
![](/media/lib/88/n-streak7-8be340adedb5ae4eaa35c8d1afea9ec5.jpg)
Dell rezygnuje z tabletu Streak 7
7 grudnia 2011, 06:00Dell przestał sprzedawać w USA tablet Streak. Decyzję taką podjęto w związku z sukcesem tabletu Kindle Fire, który w krótkim czasie stał się drugim po względem popularności tabletem w USA. Wyprzedza go tylko iPad.
![](/media/lib/65/mezczyzna-i-zakupy-31a1c2fef9d6ee867d8008c7d97d359d.jpg)
Ciężar ściąga myśli ku ważkim sprawom
21 listopada 2011, 10:21Kiedy ludzie niosą coś ciężkiego, np. wypełnione po brzegi torby z zakupami, ich myśli zwracają się ku poważniejszym kwestiom (Journal of Consumer Research).
![](/media/lib/52/zwitek-banknotow-9b1f837507381229cd5c04d1b7c4b548.jpg)
Karta i gotówka kierują uwagę na inne cechy towaru
16 listopada 2011, 09:01Dotąd psycholodzy wiedzieli, że klienci płacący za towar kartą kredytową są skłonni zapłacić za niego więcej. Teraz ustalili, że osoby korzystające z gotówki i karty zwracają uwagę na inne aspekty produktu (Journal of Consumer Research).
![](/media/lib/38/deser-60c6a27a3bab9c2df04b37fe82828d17.jpg)
Po opisaniu ciastko staje się mniej smaczne
24 października 2011, 09:19Dzielenie się z innymi wrażeniami dotyczącymi produktu może podwyższyć lub obniżyć przypisywaną mu ocenę. Wszystko zależy od tego, czy dzielimy się uwagami na temat odczuć emocjonalnych/sensorycznych, czy czysto praktycznych (Consumer Research).
![Główne wejście do kampusu Microsoftu](/media/lib/12/1184584892_404040-58bb0f8370053bfc40633a72608077f1.jpeg)
Microsoft: luki zero-day nie stanowią większego zagrożenia
12 października 2011, 10:35Autorzy Microsoft Security Intelligence Report Volume 11 stwierdzają, że dziury typu zero-day, czyli luki, które przestępcy wykorzystują, a na które nie ma jeszcze łat, nie stanowią większego zagrożenia. W pierwszej połowie 2011 roku mniej niż 1% infekcji zostało dokonanych dzięki tego typu lukom.
![](/media/lib/55/telewizor-2019019c2fae9240b5f98427bdcb83a2.jpg)
Znanym prędkość nie zaszkodzi
11 sierpnia 2011, 08:41Konsumenci reagują negatywnie na większość zastrzeżeń (disclaimer), wyświetlanych w superszybkim tempie na końcu reklamy. Wyjątkiem są spoty zaufanych firm i marek.
![](/media/lib/46/zakupy-d48903a51f8dcf1635c5ffbd8cde99a5.jpg)
Matki naśladują styl córek
27 lipca 2011, 08:36Nastoletnie dziewczęta mają silny wpływ na produkty kupowane przez matki wyłącznie do osobistego użytku, np. kosmetyki do makijażu i ubrania. Dodatkowo matki przejawiają silniejszą tendencję do naśladowania związanych z odżywianiem zachowań córek niż córki w odniesieniu do matek (Journal of Consumer Behavior).